Pierwsze zetknięcie się ze stołem do gry w kości może zdezorientować niedoświadczonych graczy, dlatego na początku najlepiej skupić się na dwóch najprostszych zakładach – pass/don’t pass i come/don’t come. Swoje żetony stawiamy na polu „pass line” i czekamy na rzut kośćmi. Jeśli przy pierwszym rzucie, come out, wypadnie 7 lub 11, wygrywamy, ale gdy wypadnie craps, czyli 2, 3 lub 12, tracimy swoje żetony. W obu tych przypadkach rozgrywka kończy się i obstawiane są nowe zakłady. Ale oprócz tych pięciu liczb może wypaść jeszcze kilka innych. 4, 5, 6, 9 i 10 oznaczają, że rozgrywka toczy się dalej, a liczba oczek staje się punktem. To zaś oznacza, że w kolejnych rzutach musi wypaść ta liczba, gdy jednak wcześniej wypadnie 7, przegrywamy zakład i rozgrywka dobiega końca. Swojego zakładu „pass” nie możemy wycofać aż do rozstrzygnięcia.
Zakład „don’t pass” różni się tym, że wygrana jest w odwrotnej sytuacji, czyli wtedy, gdy wypadnie pechowa dla innych graczy siódemka albo dwójka, trójka w pierwszym rzucie. Zakład „come line” wygląda bardzo podobnie jak „pass”, z tym, że można go obstawić dopiero wtedy, gdy zostaje ustalony punkt. Po ustawieniu na polu „come” żetonów czekamy na pierwszy rzut, jaki w tym momencie nastąpi. Od razu wygrywamy, gdy wypadnie 7 albo 11, a przegrywamy wtedy, gdy będzie 2, 3 lub 12. Jeśli wypadnie inna liczba oczek, zostaje ona naszym indywidualnym punktem, a żetony z zakładu „come” zostają przesunięte na pole z tą liczbą. Wtedy czekamy, aby przed siódemką wypadł nasz punkt. Przeciwieństwem tego zakładu jest „don’t come line”, w tym sensie, że wygramy wtedy, gdy siódemka wypadnie przed naszym indywidualnie ustalonym punktem. Zakład „don’t come line” możemy w trakcie gry zwiększyć, a w niektórych kasynach można go wycofać przed rozstrzygnięciem rozgrywki.
Najprostsze zakłady w grze w kości
Znajdź dopasowany bonus
Jaką kwotę chcesz wpłacić?
Teksty promowane
Kasyna w europie